04-05-2005, 08:28 PM
Jak pokazal temat o Alkatraz wiekszosc osob na forum to ignoranci i pozerzy ktorzy nie maja pojecia o podstawowych pojeciach w metalu. Z tego powodu publikuje maly słowniczek pojęć metalowych, ktory powstal dzieki znajomemu true thrashowcowi.
SOLÓWKI - solówki dzielą się na techniczne solówki thrashowe szatanskiego pochodzenia i solówki nu-metalowe... innych solówek nie ma, a nawet jak w kawałku w ogóle nie ma solówki, to mamy do czynienia z typową solówką nu-metalową, która odróżnia się od solówki nu-metalowej nietypowej, tym własnie, ze jej w ogóle w danym kawąłku nie ma. solówki thrashowe dzielimy na te prawdziwe, będące niewątpliwie szatanskiego pochodzenia i na te, które nagrywa K.Hammet, a które to są solówkami, w przeciwieństwie do takich samych solówek nagrywanych przez Xentrix czy też Heathen, krypto nu-metalowymi. oczywiście część gitarzystów thrashowych komercjalizuje się i i zaczyna grać jazz, a jak wszyscy wiem, jazz nie jest muzyką, ponieważ brakuje tam agresji i melodii.
PRODUKCJA PŁYTY - sprytny wybieg używany przez pseudo-muzyków, którym obca jest maestria thrashowej solówki, mający zatuszować braki techniczne i brak profesjonalizmu, przejawiający się rezygnacją z nieodzownych codziennych, 7-godzinnych ćwiczeń. Można przyjąć, że jeżeli jakiś muzyk mówi, ze jego nowa płyta brzmi dobrze, to mamy do czynienia z nu-metalem. co więcej, komercjalizujące się zespoły thrash metalowe (te, które nie zaczynają oczywiście grać jazzu, który i tak nie jest muzyką) swój brak pomysłów i odwrót od prawdziwych ideałów thrashu również maskują tzw. dobrą produkcją. wręcz książkowym przykładem może być tu "Demonic" niezwykle zasłużonej dla thrashu formacji Testament (Metallica kopiowała ich muzykę jeszcze zanim Testament w ogóle istniał, nawet, jako The Legacy). Albo też 100% nu-metalowa płyta "Diobolus In Musica" grupy Slayer (oni z kolei plagiatowali największy thrashowy zespół wszechczasów - Exodus, oczywiście równięż w czasie, kiedy to Exodus jeszcze nie istniał). z tym, że w przypadku Slayera taki obrót sprawy nie jest żadnym zaskoczeniem, gdyż od czasów wydanej w 1984 roku płyty "Hell Awaits" stopniowo ulegali oni nowym trendom i stawali się zespołem nu-metalowym (oczywiście na długo przed tym, jak nu-metal powstał). co prawda takie płyty jak "Reign In Blood" czy "South Of heaven" nie są płytami złymi, ale brakuje na nich prawdziwie thrashowego brzmienia, znanego z "Hell Awaits", co zresztą jest winą niejakiego Ricka Rubina - producenta (patrz. PRODUCENT) odpowiedzialnego za sukces kluczowych dla rozwoju nu-metalu formacji Beastie Boys, The Cult i Danzig.
PRODUCENT - wróg thrash metalu, który niszczy nawet potencjalnie bardzo dobry thrashowy materiał, próbując dostosować go do standardów brzmieniowych, które pozwalają odróżnić muzykę danej formacji w formacie mp3 od formatu wave. oczywiście przyczynia się to do powolnej śmierci nieśmiertelnej muzyki thrash metalowej. pamiętajcie, najlepiej kupujcie tylko te płyty, które nagrywane były w domowych studiach i bez realizatorów dźwięku, a w ogóle to ich nie kupujcie, tylko ściągnijcie sobie mp3, które to są formatem szatanskiego pochodzenia, przeznaczonym do idealnego odbioru prawdziwego thrash metalu. jeżeli ktoś wam będzie się starał wmówić, że istnieje różnica między brzmieniem mp3 a płyty cd, to możecie być pewni, ze taki delikwent słucha nu-metalu (np. Pantera) bądź też go gra (np. Behemoth).
THRASH METAL - zob. PRAWDZIWY METAL
PRAWDZIWY METAL - zob. THRASH METAL
HEAVY METAL - thrash metal (zob. THRASH METAL), który nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), mimo, że jest prawdziwy (zob. PRAWDZIWY METAL)
SPEED METAL - heavy metal (zob. HEAVY METAL), który nie jest heavy metalem (zob. HEAVY METAL), a mimo to, będący prawdziwym metalem (zob. PRAWDZIWY METAL), zupełnie jak thrash metal (zob. THRASH METAL).
POWER METAL - zob. PANTERA
DEATH METAL - nu-metal (zob. NU-METAL), który jest prawdziwy (zob. PRAWDZIWY METAL), mimo, że nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), co w zasadzie jest niemożliwe.
BLACK METAL - zob. NORSK ARISK BLAKMETAL
DOOM METAL - heavy metal (zob. HEAVY METAL) zagrany 3 razy wolniej niż heavy metal (zob. HEAVY METAL), który to, wbrew pozorom wcale nie jest zagrany szybciej niż speed metal (zob. SPEED METAL). od nu-metalu (zob. NU-METAL) odróżniają go thrashowe solówki (zob. SOLÓWKI), które w zasadzie są solówkami heavy metalowymi (zob. HEAVY METAL), choć takowe nie istnieją (zupełnie jak muzyka Wagnera, która nie jest muzyką).
NORSK ARISK BLAKMETAL - zob. BLACK METAL
NU-METAL - każda muzyka, która nie jest thrash metalem (jazz nie jest muzyką, więc nie ma problemu z odróżnianiem jazzu od nu-metalu) ani też muzyką poważną. Najprostszym sposobem weryfikacji danej muzyki jest zwrócenie uwagi na solówki (zob. SOLÓWKI) i produkcję płyty (zob. PRODUKCJA PŁYTY). niestety często zdarza się, że słuchając nu-metalu w formacie mp3 nie możemy go odróżnić od prawdziwego metalu (zob. PRAWDZIWY METAL), gdyż nie słyszymy różnic w brzmieniu. powoduje to pewną dezinformację i prowadzi do niczym nie uzasadnionych opini, że Metallica to zespół thrash metalowy (zob THRASH METAL), tym bardziej, ze solówki (zob SOLÓWKI) nu-metalowe nietypowe, które pojawiają się na starszych płytach tej nu-metalowej formacji, mogą zmylić co mniej wprawionych w ocenie koneserów thrash metalu (zob. THRASH METAL). spowodowane jest to tym, że gra je K.Hammet, któryego solówki (zob. SOLÓWKI) mimo, że są solówkami thrash metalowymi (zob. THRASH METAL), to jednak nimi nie są, odkąd opuścił on Exodus.
PROGMETAL - thrash metal (zob. THRASH METAL), który nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL) z racji tego, że grają go nu-metalowi (zob. NU-METAL) muzycy, którzy muzykami nu-metalowymi (zob. NU-METAL) nie są, gdyż umieją grać, nie mogą oni jednak osiągnąć thrash metalowej (zob. THRASH METAL) maestrii, gdyż przez swoje gejostwo (zob. HEAVY METAL) są bardziej podatni na proces komercjalizacji (zob. KOMERCJALIZACJA). dochodzi do zderzenia dobrych chęci (zob. THRASH METAL) i niechlubnego zamiłowania do jazzu (zob. MURZYN). w efekcie otrzymujemy muzykę, która nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL) ani też nu-metalem (zob. NU-METAL). jak nietrudno się domyślić, czytając poprzednie referowne w tym tomie hasła, muzyka, która nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), ani nu-metalem (zob. NU-METAL), a mimo to jest muzyką, po prostu nie istnieje.
ROCK PROGRESYWNY - progmetal (zob. PROGMETAL), który nie jest progmetalem (zob. PROGMETAL) z racji tego, że nie było jeszcze thrash metalu (zob. THRASH METAL), mimo tego, że Exodus (zob. EXODUS) powstał dwa lata wcześniej. rock progresywny dzielimy na ELO, które to jest muzyką, bo nie było jazzem (zob. JAZZ) w czasach, gdy nie było jeszcze thrash metalu (zob. THRASH METAL) oraz na King Crimson, które też jest rockiem prograsywnym, mimo, że w zasadzie gra fussion (zob. FUSSION), co jest zresztą niemożliwe, gdyż, z racji wieku, w King Crimson nie grają byli muzycy thrash metalowi (zob. THRASH METAL), ale skoro nie grają tam też czarni muzycy (zob. MURZYN), to nie można tego zakwalifikować jako jazzu (zob. JAZZ), mimo okazjonalnej obecności trąbki
PUNK ROCK - gatunek muzyczny charakteryzujący się tym, że nigdy nie istniał, a nawet jeżeli istniał, to nie miał absolutnie żadnego wpływu na powstanie thrash metalu (zob. THRASH METAL).
HARD CORE - wywodzący się z punk rocka (zob. PUNK ROCK) rodzaj nu-metalu (zob. NU-METAL), który charakteryzuje się tym, że grają go ci muzycy nu-metalowi (zob. NU-METAL), którzy, w przeciwieństwie do muzyków nu-metalowych (zob. NU-METAL) grających progmetal (zob. PROGMETAL), grać nie potrafią, a mimo to próbują grać thrash metal (zob. THRASH METAL). niekiedy zdarza się, że muzycy tacy, w trakcie swojej długoletnie kariery muzycznej grać się nauczą, wtedy to mamy do czynienia z thrash corem, który, podobnie jak thrash metal (zob. THRASH METAL), jest szatanskiego pochodzenia. niestety, z niejasnych powodów, nie działa obecnie żaden zespół thrash coreowy.
PANTERA - zespół thrash metalowy (zob. THRASH METAL), który charakteryzuje się tym, że nie gra thrash metalu (zob. THRASH METAL), mimo faktu, że kiedyś był zespołem power metalowym (zob. POWER METAL). wyjątek.
Nie inaczej!
Wkrotce wrzuce nastepne pojecia.
SOLÓWKI - solówki dzielą się na techniczne solówki thrashowe szatanskiego pochodzenia i solówki nu-metalowe... innych solówek nie ma, a nawet jak w kawałku w ogóle nie ma solówki, to mamy do czynienia z typową solówką nu-metalową, która odróżnia się od solówki nu-metalowej nietypowej, tym własnie, ze jej w ogóle w danym kawąłku nie ma. solówki thrashowe dzielimy na te prawdziwe, będące niewątpliwie szatanskiego pochodzenia i na te, które nagrywa K.Hammet, a które to są solówkami, w przeciwieństwie do takich samych solówek nagrywanych przez Xentrix czy też Heathen, krypto nu-metalowymi. oczywiście część gitarzystów thrashowych komercjalizuje się i i zaczyna grać jazz, a jak wszyscy wiem, jazz nie jest muzyką, ponieważ brakuje tam agresji i melodii.
PRODUKCJA PŁYTY - sprytny wybieg używany przez pseudo-muzyków, którym obca jest maestria thrashowej solówki, mający zatuszować braki techniczne i brak profesjonalizmu, przejawiający się rezygnacją z nieodzownych codziennych, 7-godzinnych ćwiczeń. Można przyjąć, że jeżeli jakiś muzyk mówi, ze jego nowa płyta brzmi dobrze, to mamy do czynienia z nu-metalem. co więcej, komercjalizujące się zespoły thrash metalowe (te, które nie zaczynają oczywiście grać jazzu, który i tak nie jest muzyką) swój brak pomysłów i odwrót od prawdziwych ideałów thrashu również maskują tzw. dobrą produkcją. wręcz książkowym przykładem może być tu "Demonic" niezwykle zasłużonej dla thrashu formacji Testament (Metallica kopiowała ich muzykę jeszcze zanim Testament w ogóle istniał, nawet, jako The Legacy). Albo też 100% nu-metalowa płyta "Diobolus In Musica" grupy Slayer (oni z kolei plagiatowali największy thrashowy zespół wszechczasów - Exodus, oczywiście równięż w czasie, kiedy to Exodus jeszcze nie istniał). z tym, że w przypadku Slayera taki obrót sprawy nie jest żadnym zaskoczeniem, gdyż od czasów wydanej w 1984 roku płyty "Hell Awaits" stopniowo ulegali oni nowym trendom i stawali się zespołem nu-metalowym (oczywiście na długo przed tym, jak nu-metal powstał). co prawda takie płyty jak "Reign In Blood" czy "South Of heaven" nie są płytami złymi, ale brakuje na nich prawdziwie thrashowego brzmienia, znanego z "Hell Awaits", co zresztą jest winą niejakiego Ricka Rubina - producenta (patrz. PRODUCENT) odpowiedzialnego za sukces kluczowych dla rozwoju nu-metalu formacji Beastie Boys, The Cult i Danzig.
PRODUCENT - wróg thrash metalu, który niszczy nawet potencjalnie bardzo dobry thrashowy materiał, próbując dostosować go do standardów brzmieniowych, które pozwalają odróżnić muzykę danej formacji w formacie mp3 od formatu wave. oczywiście przyczynia się to do powolnej śmierci nieśmiertelnej muzyki thrash metalowej. pamiętajcie, najlepiej kupujcie tylko te płyty, które nagrywane były w domowych studiach i bez realizatorów dźwięku, a w ogóle to ich nie kupujcie, tylko ściągnijcie sobie mp3, które to są formatem szatanskiego pochodzenia, przeznaczonym do idealnego odbioru prawdziwego thrash metalu. jeżeli ktoś wam będzie się starał wmówić, że istnieje różnica między brzmieniem mp3 a płyty cd, to możecie być pewni, ze taki delikwent słucha nu-metalu (np. Pantera) bądź też go gra (np. Behemoth).
THRASH METAL - zob. PRAWDZIWY METAL
PRAWDZIWY METAL - zob. THRASH METAL
HEAVY METAL - thrash metal (zob. THRASH METAL), który nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), mimo, że jest prawdziwy (zob. PRAWDZIWY METAL)
SPEED METAL - heavy metal (zob. HEAVY METAL), który nie jest heavy metalem (zob. HEAVY METAL), a mimo to, będący prawdziwym metalem (zob. PRAWDZIWY METAL), zupełnie jak thrash metal (zob. THRASH METAL).
POWER METAL - zob. PANTERA
DEATH METAL - nu-metal (zob. NU-METAL), który jest prawdziwy (zob. PRAWDZIWY METAL), mimo, że nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), co w zasadzie jest niemożliwe.
BLACK METAL - zob. NORSK ARISK BLAKMETAL
DOOM METAL - heavy metal (zob. HEAVY METAL) zagrany 3 razy wolniej niż heavy metal (zob. HEAVY METAL), który to, wbrew pozorom wcale nie jest zagrany szybciej niż speed metal (zob. SPEED METAL). od nu-metalu (zob. NU-METAL) odróżniają go thrashowe solówki (zob. SOLÓWKI), które w zasadzie są solówkami heavy metalowymi (zob. HEAVY METAL), choć takowe nie istnieją (zupełnie jak muzyka Wagnera, która nie jest muzyką).
NORSK ARISK BLAKMETAL - zob. BLACK METAL
NU-METAL - każda muzyka, która nie jest thrash metalem (jazz nie jest muzyką, więc nie ma problemu z odróżnianiem jazzu od nu-metalu) ani też muzyką poważną. Najprostszym sposobem weryfikacji danej muzyki jest zwrócenie uwagi na solówki (zob. SOLÓWKI) i produkcję płyty (zob. PRODUKCJA PŁYTY). niestety często zdarza się, że słuchając nu-metalu w formacie mp3 nie możemy go odróżnić od prawdziwego metalu (zob. PRAWDZIWY METAL), gdyż nie słyszymy różnic w brzmieniu. powoduje to pewną dezinformację i prowadzi do niczym nie uzasadnionych opini, że Metallica to zespół thrash metalowy (zob THRASH METAL), tym bardziej, ze solówki (zob SOLÓWKI) nu-metalowe nietypowe, które pojawiają się na starszych płytach tej nu-metalowej formacji, mogą zmylić co mniej wprawionych w ocenie koneserów thrash metalu (zob. THRASH METAL). spowodowane jest to tym, że gra je K.Hammet, któryego solówki (zob. SOLÓWKI) mimo, że są solówkami thrash metalowymi (zob. THRASH METAL), to jednak nimi nie są, odkąd opuścił on Exodus.
PROGMETAL - thrash metal (zob. THRASH METAL), który nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL) z racji tego, że grają go nu-metalowi (zob. NU-METAL) muzycy, którzy muzykami nu-metalowymi (zob. NU-METAL) nie są, gdyż umieją grać, nie mogą oni jednak osiągnąć thrash metalowej (zob. THRASH METAL) maestrii, gdyż przez swoje gejostwo (zob. HEAVY METAL) są bardziej podatni na proces komercjalizacji (zob. KOMERCJALIZACJA). dochodzi do zderzenia dobrych chęci (zob. THRASH METAL) i niechlubnego zamiłowania do jazzu (zob. MURZYN). w efekcie otrzymujemy muzykę, która nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL) ani też nu-metalem (zob. NU-METAL). jak nietrudno się domyślić, czytając poprzednie referowne w tym tomie hasła, muzyka, która nie jest thrash metalem (zob. THRASH METAL), ani nu-metalem (zob. NU-METAL), a mimo to jest muzyką, po prostu nie istnieje.
ROCK PROGRESYWNY - progmetal (zob. PROGMETAL), który nie jest progmetalem (zob. PROGMETAL) z racji tego, że nie było jeszcze thrash metalu (zob. THRASH METAL), mimo tego, że Exodus (zob. EXODUS) powstał dwa lata wcześniej. rock progresywny dzielimy na ELO, które to jest muzyką, bo nie było jazzem (zob. JAZZ) w czasach, gdy nie było jeszcze thrash metalu (zob. THRASH METAL) oraz na King Crimson, które też jest rockiem prograsywnym, mimo, że w zasadzie gra fussion (zob. FUSSION), co jest zresztą niemożliwe, gdyż, z racji wieku, w King Crimson nie grają byli muzycy thrash metalowi (zob. THRASH METAL), ale skoro nie grają tam też czarni muzycy (zob. MURZYN), to nie można tego zakwalifikować jako jazzu (zob. JAZZ), mimo okazjonalnej obecności trąbki
PUNK ROCK - gatunek muzyczny charakteryzujący się tym, że nigdy nie istniał, a nawet jeżeli istniał, to nie miał absolutnie żadnego wpływu na powstanie thrash metalu (zob. THRASH METAL).
HARD CORE - wywodzący się z punk rocka (zob. PUNK ROCK) rodzaj nu-metalu (zob. NU-METAL), który charakteryzuje się tym, że grają go ci muzycy nu-metalowi (zob. NU-METAL), którzy, w przeciwieństwie do muzyków nu-metalowych (zob. NU-METAL) grających progmetal (zob. PROGMETAL), grać nie potrafią, a mimo to próbują grać thrash metal (zob. THRASH METAL). niekiedy zdarza się, że muzycy tacy, w trakcie swojej długoletnie kariery muzycznej grać się nauczą, wtedy to mamy do czynienia z thrash corem, który, podobnie jak thrash metal (zob. THRASH METAL), jest szatanskiego pochodzenia. niestety, z niejasnych powodów, nie działa obecnie żaden zespół thrash coreowy.
PANTERA - zespół thrash metalowy (zob. THRASH METAL), który charakteryzuje się tym, że nie gra thrash metalu (zob. THRASH METAL), mimo faktu, że kiedyś był zespołem power metalowym (zob. POWER METAL). wyjątek.
Nie inaczej!
Wkrotce wrzuce nastepne pojecia.