09-26-2007, 11:20 PM
AGAINST ME! (USA)
Jedyny koncert w Polsce w ramach trasy "New Wave"!
goście specjalni:
STERIOGRAM (Nowa Zelandia)
FUTURE OF THE LEFT (Wlk. Brytania)
14.10. niedziela
klub "Punkt", ul. Koszykowa 55, Warszawa
start 20.00 (wejście od 19.00)
bilety : 35 zł przedsprzedaż, 40 zł w dniu koncertu
przedsprzedaż:
shortcut.pl
ticketpro.pl
eventime.pl
ticketonline.pl
AGAINST ME!
Tom Gabel â śpiew, gitara
Warren Oakes â perkusja
James Bowman â gitara
Andrew Seward â bas
Tom Gabel zaczął muzyczną karierę dziesięć lat temu. Miał wtedy 17 lat i występował jako Against Me! solo, z gitarą akustyczną. Buntownicze pieśni rozbrzmiewały w pralniach i innych lokalach, które tylko chciały go ugościć...
Przewijamy do dnia dzisiejszego. Gabel wciąż głośno agituje, tym razem jednak z dodatkiem optymizmu służącego dobrej sprawie. W ciągu ostatnich pięciu lat ochrypły śpiew wokalisty-gitarzysty stał się elementem większej całości. U jego boku pojawiła się mocna i niegłupia trójka muzyków (Andrew Seward â bas, Warren Oakes â perkusja i James Bowman â gitara). Panowie wciąż działają pod szyldem Against Me! i produkują charakterystyczną, nie dającą się zaklasyfikować mieszankę punka, rocka czy nawet folku... Zjeździli 50 stanów USA, a także cały świat â od Islandii po Australię. Wykuli żelazną więź z rosnącymi rzeszami fanów.
Zespół z Gainesville na Florydzie debiutuje w barwach dużej wytwórni â Sire Records â płytą âNew Waveâ. Wcześniej opublikował trzy udane albumy niezależne: âReinventing Axl Roseâ (No Idea, 2002), âAs The Eternal Cowboyâ (Fat Wreck Chords, 2003) oraz âSearching For A Former Clarityâ (Fat Wreck Chords 2005). Ten ostatni dotarł na 9. pozycję notowania Niezależnych Płyt âBillboarduâ i zawierał przebój âDonât Lose Touchâ.
Słowo âFalaâ w tytule nowej płyty nie jest przypadkowe. âCzuliśmy, że to deklaracja naszej misji, nasz manifestâ â mówi Gabel. âZamiast siedzieć i narzekać, że nie ma już dobrej muzyki, trzeba zebrać energię i wziąć sprawy we własne ręce. Zostać taką kapelą, jaką chce się usłyszeć. âFalaâ ma tu znaczenie dosłowne, jest czymś co przychodzi i zmywa miernotę... Po co zezwalać komuś innemu na najgłośniejszą wypowiedź?â â pyta muzyk, którego dzieło wyklucza takie przyzwolenie.
Materiał zaczyna się dwoma potężnymi, gniewnymi uderzeniami. âNew Waveâ i âUp The Cutsâ to motoryczne, chwytliwe kawałki, kipiące energią. Chwilami słychać w nich błaganie o zmiany â chwilami żądanie. Temat powraca na płycie, zarówno w wymiarze osobistym, jak artystycznym. Szczególnie wyraźnie słychać go w âPiss And Vinegarâ , gdzie Gabel wrzeszczy do szarych mas: âPowiedz tylko, że myślisz!â.
Dla zespołu wyznającego zasadę âzrób to samâ, kontrakt z dużą wytwórnią płytową oznacza zmianę podejścia. Choćby taką, że Against Me! po raz pierwszy zatrudnili pełnowymiarowego producenta. Nie rozmieniali się przy tym na drobne â został nim ktoś z alternatywno-rockowej ekstraklasy, Butch Vig (Nirvana, Smashing Pumpkins, Sonic Youth, Garbage).
Gdy firma przygotowywała listę potencjalnych kandydatów, Gabel i koledzy mieli obawy, że wielkie nazwiska âbędą miały w dupie nasz zespółâ â wspomina lider ze śmiechem. Przyznaje, że zaproponowano kilku megaproducentów. âMiędzy innymi Butcha. Jestem fanem mnóstwa nagranych przez niego płyt, z najróżniejszych gatunków. Podoba mi się fakt, że większość z nich ma doskonałe brzmienie, a przy tym nie traci prawdziwości. Nie brzmią, jakby wypreparowano z nich życieâ.
Vig polubił nieznany zespół, gdy tylko zobaczył go na żywo: âPowalił mnie sposób, w jaki grali, niezwykła intensywność, a także reakcja widzówâ â wspomina producent. âPo tym, jak publiczność śpiewa wszystkie teksty, od razu widać emocjonalny kontakt z fanamiâ. Weteran cieszył się na współpracę z zespołem, który nie obawia poruszać się żadnych tematów. âJedną z odświeżających spraw, jakie odkryłem w ich twórczości, są teksty Toma. Widać, że czegoś dotyczą, a przy tym nie są kaznodziejskie. Jego słowa sprawiają, że zaczynasz myśleć o tym, co się dzieje. Teksty są złożone i wypełnione treścią. To nie kawałki pop, "dają czaduâ.
Doskonałym przykładem jest pierwszy singel, âThrash Unreal (Bah Bah)â. Rzecz w stylu wczesnego Toma Waitsa czy Bruceâa Springsteena, ze zrozumieniem odnotowująca żywot wypalonej mieszkanki uniwersyteckiego miasta. Ponad 40-letniej kobiety, która mówi, że nie ma do nikogo żalu, w rytm wyzywająco optymistycznego refrenu...
Basista, Seward, który dołączył do Against Me! w 2002 roku, twierdzi że kolejny krok w karierze grupy to âNie nowa przygoda, lecz przedłużenie starej. Zawsze chcieliśmy to zrobić, przejście do dużej wytwórni jest naszą decyzją. Ale nie będę ściemniał: byłem kompletnie przerażony. Bałem się, że popełnimy pomyłkę nowicjuszy, pojedziemy do jakiegoś wypasionego studia w Hollywood a płyta będzie brzmiała jak...â â ucina ze śmiechem. Nie doszło do tego. Seward jest dumny z najnowszego dokonania swojej grupy, deklaruje: âTom napisał najlepszy jak dotąd zbiór piosenek. Wszystko jest w nich dopasowane, wszystko czemuś służy. Nie ma zawracania głowy, wypełniaczyâ.
By całkowicie skupić się na pisaniu materiału, za każdym razem gdy zespół nie był w trasie, Gabel zaszywał się w motelu w Gainesville. Podobnie jak na poprzednich płytach Against Me!, tematem âNew Waveâ jest luzactwo typowe dla 27-letniego Amerykanina na rozstajach. Płyta miała być odpowiedzią na âskupiony na sobie, mroczny i klimatycznyâ album âSearching For A Former Clarityâ. 10 utworów na 34-minutowym CD opowiada o miłości, pożądaniu, wojnie, osobistej uczciwości oraz używkach, z domieszką czegoś, co Vig nazywa âintensywnym, lecz pozytywnym podtekstemâ.
Nowi fani, przyciągnięci telewizyjnym wykonaniem âFrom Her Lips To Godâs Ears (The Energizer)â, w którego refrenie padło płaczliwe hasło âCondoleeza, co teraz zrobimy?â, na nowej płycie znajdą jeszcze więcej kontrowersyjnych tematów. Tom, dzieciak z wojskowej rodziny (do momentu rozwodu rodziców, gdy miał 12 lat), po raz kolejny wyskakuje z dwoma wrzaskliwymi numerami o wojnie i narodowej tożsamości.
âWhite People For Peaceâ opowiada o zaszczycie, ale i bezsensie protestowania przeciw wojnie. âAmericans Abroadâ dotyczy z kolei chciwych korporacji. Numer napędzany jest wściekłą perkusją Oakesa i złowieszczymi tremolami gitary Bowmana. Kończy się złowieszczą refleksją, że może wszyscy jesteśmy za opisaną sytuację odpowiedzialni â włącznie z zespołem...
âNie jestem osobą, która zna odpowiedziâ â mówi Gabel, który w wieku nastoletnim wydawał fanzin o tytule âMizantropâ. âCzęsto natomiast czuję, że szukam w świecie swojej tożsamości. Próbuję zrozumieć, gdzie jest moje miejsceâ.
Uważne spojrzenie i zmęczenie światem... Nigdy naiwne â zawsze idealistyczne. Against Me! pod wieloma względami przypomina punkrockowe wcielenie postaci szeregowca Jokera, granego przez Matthew Modine w filmie âFull Metal Jacketâ Stanleya Kubricka. Muzycy pokazują nam pacyfę w wirze pogo... I nie ma dla nich lepszego miejsca.
www.againstme.net
www.myspace.com/againstme
Jedyny koncert w Polsce w ramach trasy "New Wave"!
goście specjalni:
STERIOGRAM (Nowa Zelandia)
FUTURE OF THE LEFT (Wlk. Brytania)
14.10. niedziela
klub "Punkt", ul. Koszykowa 55, Warszawa
start 20.00 (wejście od 19.00)
bilety : 35 zł przedsprzedaż, 40 zł w dniu koncertu
przedsprzedaż:
shortcut.pl
ticketpro.pl
eventime.pl
ticketonline.pl
AGAINST ME!
Tom Gabel â śpiew, gitara
Warren Oakes â perkusja
James Bowman â gitara
Andrew Seward â bas
Tom Gabel zaczął muzyczną karierę dziesięć lat temu. Miał wtedy 17 lat i występował jako Against Me! solo, z gitarą akustyczną. Buntownicze pieśni rozbrzmiewały w pralniach i innych lokalach, które tylko chciały go ugościć...
Przewijamy do dnia dzisiejszego. Gabel wciąż głośno agituje, tym razem jednak z dodatkiem optymizmu służącego dobrej sprawie. W ciągu ostatnich pięciu lat ochrypły śpiew wokalisty-gitarzysty stał się elementem większej całości. U jego boku pojawiła się mocna i niegłupia trójka muzyków (Andrew Seward â bas, Warren Oakes â perkusja i James Bowman â gitara). Panowie wciąż działają pod szyldem Against Me! i produkują charakterystyczną, nie dającą się zaklasyfikować mieszankę punka, rocka czy nawet folku... Zjeździli 50 stanów USA, a także cały świat â od Islandii po Australię. Wykuli żelazną więź z rosnącymi rzeszami fanów.
Zespół z Gainesville na Florydzie debiutuje w barwach dużej wytwórni â Sire Records â płytą âNew Waveâ. Wcześniej opublikował trzy udane albumy niezależne: âReinventing Axl Roseâ (No Idea, 2002), âAs The Eternal Cowboyâ (Fat Wreck Chords, 2003) oraz âSearching For A Former Clarityâ (Fat Wreck Chords 2005). Ten ostatni dotarł na 9. pozycję notowania Niezależnych Płyt âBillboarduâ i zawierał przebój âDonât Lose Touchâ.
Słowo âFalaâ w tytule nowej płyty nie jest przypadkowe. âCzuliśmy, że to deklaracja naszej misji, nasz manifestâ â mówi Gabel. âZamiast siedzieć i narzekać, że nie ma już dobrej muzyki, trzeba zebrać energię i wziąć sprawy we własne ręce. Zostać taką kapelą, jaką chce się usłyszeć. âFalaâ ma tu znaczenie dosłowne, jest czymś co przychodzi i zmywa miernotę... Po co zezwalać komuś innemu na najgłośniejszą wypowiedź?â â pyta muzyk, którego dzieło wyklucza takie przyzwolenie.
Materiał zaczyna się dwoma potężnymi, gniewnymi uderzeniami. âNew Waveâ i âUp The Cutsâ to motoryczne, chwytliwe kawałki, kipiące energią. Chwilami słychać w nich błaganie o zmiany â chwilami żądanie. Temat powraca na płycie, zarówno w wymiarze osobistym, jak artystycznym. Szczególnie wyraźnie słychać go w âPiss And Vinegarâ , gdzie Gabel wrzeszczy do szarych mas: âPowiedz tylko, że myślisz!â.
Dla zespołu wyznającego zasadę âzrób to samâ, kontrakt z dużą wytwórnią płytową oznacza zmianę podejścia. Choćby taką, że Against Me! po raz pierwszy zatrudnili pełnowymiarowego producenta. Nie rozmieniali się przy tym na drobne â został nim ktoś z alternatywno-rockowej ekstraklasy, Butch Vig (Nirvana, Smashing Pumpkins, Sonic Youth, Garbage).
Gdy firma przygotowywała listę potencjalnych kandydatów, Gabel i koledzy mieli obawy, że wielkie nazwiska âbędą miały w dupie nasz zespółâ â wspomina lider ze śmiechem. Przyznaje, że zaproponowano kilku megaproducentów. âMiędzy innymi Butcha. Jestem fanem mnóstwa nagranych przez niego płyt, z najróżniejszych gatunków. Podoba mi się fakt, że większość z nich ma doskonałe brzmienie, a przy tym nie traci prawdziwości. Nie brzmią, jakby wypreparowano z nich życieâ.
Vig polubił nieznany zespół, gdy tylko zobaczył go na żywo: âPowalił mnie sposób, w jaki grali, niezwykła intensywność, a także reakcja widzówâ â wspomina producent. âPo tym, jak publiczność śpiewa wszystkie teksty, od razu widać emocjonalny kontakt z fanamiâ. Weteran cieszył się na współpracę z zespołem, który nie obawia poruszać się żadnych tematów. âJedną z odświeżających spraw, jakie odkryłem w ich twórczości, są teksty Toma. Widać, że czegoś dotyczą, a przy tym nie są kaznodziejskie. Jego słowa sprawiają, że zaczynasz myśleć o tym, co się dzieje. Teksty są złożone i wypełnione treścią. To nie kawałki pop, "dają czaduâ.
Doskonałym przykładem jest pierwszy singel, âThrash Unreal (Bah Bah)â. Rzecz w stylu wczesnego Toma Waitsa czy Bruceâa Springsteena, ze zrozumieniem odnotowująca żywot wypalonej mieszkanki uniwersyteckiego miasta. Ponad 40-letniej kobiety, która mówi, że nie ma do nikogo żalu, w rytm wyzywająco optymistycznego refrenu...
Basista, Seward, który dołączył do Against Me! w 2002 roku, twierdzi że kolejny krok w karierze grupy to âNie nowa przygoda, lecz przedłużenie starej. Zawsze chcieliśmy to zrobić, przejście do dużej wytwórni jest naszą decyzją. Ale nie będę ściemniał: byłem kompletnie przerażony. Bałem się, że popełnimy pomyłkę nowicjuszy, pojedziemy do jakiegoś wypasionego studia w Hollywood a płyta będzie brzmiała jak...â â ucina ze śmiechem. Nie doszło do tego. Seward jest dumny z najnowszego dokonania swojej grupy, deklaruje: âTom napisał najlepszy jak dotąd zbiór piosenek. Wszystko jest w nich dopasowane, wszystko czemuś służy. Nie ma zawracania głowy, wypełniaczyâ.
By całkowicie skupić się na pisaniu materiału, za każdym razem gdy zespół nie był w trasie, Gabel zaszywał się w motelu w Gainesville. Podobnie jak na poprzednich płytach Against Me!, tematem âNew Waveâ jest luzactwo typowe dla 27-letniego Amerykanina na rozstajach. Płyta miała być odpowiedzią na âskupiony na sobie, mroczny i klimatycznyâ album âSearching For A Former Clarityâ. 10 utworów na 34-minutowym CD opowiada o miłości, pożądaniu, wojnie, osobistej uczciwości oraz używkach, z domieszką czegoś, co Vig nazywa âintensywnym, lecz pozytywnym podtekstemâ.
Nowi fani, przyciągnięci telewizyjnym wykonaniem âFrom Her Lips To Godâs Ears (The Energizer)â, w którego refrenie padło płaczliwe hasło âCondoleeza, co teraz zrobimy?â, na nowej płycie znajdą jeszcze więcej kontrowersyjnych tematów. Tom, dzieciak z wojskowej rodziny (do momentu rozwodu rodziców, gdy miał 12 lat), po raz kolejny wyskakuje z dwoma wrzaskliwymi numerami o wojnie i narodowej tożsamości.
âWhite People For Peaceâ opowiada o zaszczycie, ale i bezsensie protestowania przeciw wojnie. âAmericans Abroadâ dotyczy z kolei chciwych korporacji. Numer napędzany jest wściekłą perkusją Oakesa i złowieszczymi tremolami gitary Bowmana. Kończy się złowieszczą refleksją, że może wszyscy jesteśmy za opisaną sytuację odpowiedzialni â włącznie z zespołem...
âNie jestem osobą, która zna odpowiedziâ â mówi Gabel, który w wieku nastoletnim wydawał fanzin o tytule âMizantropâ. âCzęsto natomiast czuję, że szukam w świecie swojej tożsamości. Próbuję zrozumieć, gdzie jest moje miejsceâ.
Uważne spojrzenie i zmęczenie światem... Nigdy naiwne â zawsze idealistyczne. Against Me! pod wieloma względami przypomina punkrockowe wcielenie postaci szeregowca Jokera, granego przez Matthew Modine w filmie âFull Metal Jacketâ Stanleya Kubricka. Muzycy pokazują nam pacyfę w wirze pogo... I nie ma dla nich lepszego miejsca.
www.againstme.net
www.myspace.com/againstme
![[Obrazek: plakatagainstmemniejszysw1.jpg]](http://img215.imageshack.us/img215/7764/plakatagainstmemniejszysw1.jpg)
Hey Ho! Let's Go!